onsdag 1. august 2012

Krydderhylla har fått sin plass

011

I allefall for en stund. Jeg har foreløpig bare fyllt to av skuffene. Lurer på å merke skuffene og glassene med en dymomaskin. Er helt håpløst å holde styr på hva som er hvor ellers. Skuffene er fra Høyang!  Antakelig har de vært sinkfarget og blitt malt blå. Liker blåfargen, jeg!

023

Her er ferien over og hverdagen tilbake. Ungene er på sfo og i barnehagen og jeg må prøve å finne sylysten igjen.

022

Mannen jobber med å få på taket på huset. Han klør seg masse i hodet. Hu kona (eller kjærringa som jeg fikk høre her om dagen.. Hmf!) har næmmelig funnet ut at takutstikket bør dras ut i begge retninger. Og han er ingen snekker, sier han! (Selvom jeg syns han ser veldig ut som en snekker..)

019

Snart kan vi begynne å bære opp den gamle taksteinen. Den er laget på teglverket på Odals Værk. Er dere i nærheten bør dere reise en tur hit. Masse historie og flotte bygninger. 4 og 5 august kan man være med på omvisning kl 13. Det er også utstilling av blandt annet malerier og bilder i kronmagasinet denne helgen. (Ca 1 time kjøring fra Oslo)

015

Akkurat nå sitter jeg å ser på en reprise av Sommar med Ernst. Ønsker meg en Japan-sag!

4 kommentarer:

  1. For en nydelig krydderhylle. :)
    Ønsker deg en fortsatt fin uke!
    Klem

    SvarSlett
  2. Hei vennen :)

    For et funn :) Den krydderhylla var virkelig lekker! :) Og helt enig, den blåfargen var kjempefin :) En slik en bare drømmer jeg om. Må se til å komme meg rundt på noen gårdsutsalg jeg og :)

    Ha en fin tordag, og kos deg, vennen :)
    Klemmer Lisa :)

    SvarSlett
  3. Den var du virkelig heldig med- superfin :) og den er akkurat slik den skal være.

    Ha en super dag :)

    Klem fra Monica/ Fru Sjøakersperler

    SvarSlett
  4. Oj, så fin krydderhylle! Fargen er riktig Madam Blå farge, som var veldig populær, og er det hos enkelte (les: meg!) fremdeles! Så jeg sier: Behold den! Veldig hyggelig hos deg!

    klem Cathrine :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...